Friday, November 1, 2013

ada problem ? mau lawan ?

assalammualaikum

 hai peeps ! aku ada la satu problem yang mana aku tak faham . kadang-kadang rasa macam pelik ja dengan masalah ni . macam tak ada sebab ja 'masalah ' ni jadi .

 yahhh !~ cer korang tengok berapa banyak haters dekat malaysia ? aku tak faham la kenapa depa perlu membenci sangat ? * korang tak cukup kasih sayang ka ? oke memang ternyata dah . bagi aku lahh kan . MALAYSIA ni negara yang aman . tak kisah la walau politiknya dasyat . ~ tapi why not kita yang berlainan bangsa , agama ni bersatu ? *gampang nya ayat aku .. terasa mahu sepak ?

 tak perlulah nak menghina someone tu sampai kadang-kadang orang tu rasa macam nak' bunuh diri ' jerr   .
aku syorkan agar budak sekarang open minded la sikit . * macam gampang ja ayat kau meksya kan .

memang tak susah pon kalau korang tak buat .

contoh nya . korang tak suka k-pop ? tapi ada kawan-kawan korang minat gila . sampai satu tahap kawan korang asyik ceta pasai kpop .! kpop !.kpop . !mesti menyampah kan ? *mcm aku ja . asyik-2 runningman ! jaaa . *
korang just terus terang habaq dekat dia yang korang tak suka benda alah-alah macam tu . tak payah la nak marah-marah dia bagai . siap mengutuk lagi artis kpop tu .
 : itu tandanya anda seorang yang negatif . ~ dengan kawan pun nak marah-marah . aishhh *not my friend la walaupun depa tak suka . tapi depa honest habaq kat aku yang depa tak suka . bagus betul kan depa* muahhh !

second . korang tak suka budak hot kan ? korang macam menyampah gila bila baca status dia yang gedik-gedik . yang poyo jaa lebih . .*terasa nak lempaq durian ja kan
nasihat aku . korang just biarkan . jangan like or comment . dan jangan update pasai ayat ' BUDAK HOT XAKAN LAYAN STATUS INI . HANYA BUDAK COOL JAA AKAN LIKE '
tidakkah itu menunjukkan anda juga mahukan perhatian ?*angkat kening* chill la bro/sis . xkan larinya facebook ni . please la sangat jangan duk update ayat macam tu . tak rasa diri korang pun nak publisiti murahan kah?

yang ketiga . cer korang buka mata luas-luas macam spongebob . otak tu biaq berpungsi sikit *macam patrick dimana episode dia menukarkan otaknya dengan batu karang yang pandai *. jangan terlalu taksub dengan sesuatu benda . korang jangan asyik negatif thinking ja . !~ video ? instagram ? keek ? youtube ? facebook ? twitter ? . kadang-kadang media tu semua menjadi tempat someone nak menunjukkan sesuatu yang disuka .
contohnya : "hye guys . i sooooooo happy !! sebabnya papa kita belikan kita iphone 5 . dah lama kita nanak akhrnya dapat juga . luv u papa ..
damn ! mula lahh dapat komen NEGATIFFF ~ memang agak gedik ayat dia tu dan lbih kpd nak menunjuk . tapii tak payah la sampai nak mengutuk + maki .. dia just kata . kalau dia nak riak bagai .lantak dia lahh  . itu antara dia dengan ALLAH . kita jangan buat dosa kering sudah . dengan mengutuk dia.

 : better korang just komen benda yang bagi kesedaran dekat mereka . kalau korang rasa status depa tu melampau sangat . jangan duk kutuk pula ehh .* terasa macam ada ciri pakar motivasi pula *

to be honest ~ aku lebih benci orang yang nanak publisiti murahan daripada budak hot ~ tapi aku tak kata yang aku benci semua . hahahax *

No comments:

Post a Comment