Sunday, November 17, 2013

tak melambangkan cintakan negara

assalammualaikum

kadang-kadang aku tak faham dengan masyarakat sekarang . macam banggang lagi ! *sory ayat agak kasar. tambah-tambah remaja !! memang biadap , sombong , kurang ajaq , tak reti hormat . ! sesetengah ja lah . tak kira lelaki ka perempuan . semua dah sebati macam kau uli roti canai .

what the stupid question ? ok . aku ada laa baca kat facebook . bukan satu la tapi dah banyak . tapi yang ni paling bangang . ada kaa dia patut kaitkan 'hamba ALLAH bebas hidup dekat dunia . dgn masalah penjara yang ada . ' ? meaning ' orang ' yang kata tu macam tak mahu penjara ada la . kalau kau baca statement dia . mesti pikir dia bangang . *ramai ja yg like . yg like tu pun bangang juga ka ?

bukan aku nak kritik dia ka . bash dia . tapi cuba la pikir sama . jangan pakai tulis ja . macam ni lah . kalau penjara tak ada meaning tak guna la kita ada polis . tak ada guna la kita ada undang-undang . tak ada guna la kita ada kerajaan . dan semua orang boleh buat jenayah sesuka hati ja . kalau bunuh ka , rompak ka , tak payah la tangkap . ? macam tu ?

kita ni remaja . tak patut persoalkan soalan yang nampak sangat macam kita kritik apa yang orang tua kita buat . cuba tanya soalan yang lebih faedah . apa yang terbaik kita terima . apa yang tidak . kita jauhkan . negara kita ada undang-undang . bersyukurlah . daripada kita tengok negara lain yang masih berperang lagi sedangkan kita enjoy kat sini .  kirimkan doa kepada mereka yang masih hidup dalam kesusahan . jangan jadi dungu . ~!

by the way . korang tahu kerajaan belanja rm30 ringgit untk seorang yang duduk dalam penjara untuk sehari sahaja . kalau kat situ ada 300 orang ? kalau sebulan ? kalu 3 bulan ?berapa banyak dah rugi . ? ada banyak lagi story pasai penjara yang aku taw . *dapat info masa ikut kem .

: hari ni kita hidup dengan aman kerana kita rakyat malaysia yang bertuah ! fikirlah kehidupan nenek moyang kita semasa dijajah dedulu . :) .

No comments:

Post a Comment